pátek 16. ledna 2015

Nové nákladní automobily od společnosti DAF


Nizozemský výrobce nákladních vozů se může pyšnit výrobou jednoho z nejmodernějších a nejúspornějších modelů současnosti – DAF Euro 6XF. Tento model zajišťuje maximální efektivitu transportu i optimální pohodlí pro řidiče, a navíc se může pyšnit řadou prestižních ocenění.




DAF- tradiční evropský výrobce nákladních automobilů

Historie společnosti DAF se datuje již od roku 1928, kdy byla Hubem van Doornem v Eindhovenu založena malá strojírenská dílna. V meziválečných letech si firma zajistila celosvětovou popularitu unikátním rozebíratelným kontejnerovým přívěsem, který firmu katapultoval na pozici největšího dodavatele kontejnerových přívěsů na světě. V roce 1949 uvedla společnost DAF do provozu první nákladní automobily a během následujících let se stala špičkou v oboru. V roce 1982 vyhrává DAF prestižní závod Rallye Paříž-Dakar a o dva roky později slaví i výrobu 250 000 vyrobených strojů. Dnes, po více než 80letech existence, je DAF jeden z největších výrobců nákladních automobilů na světě s výrobními závody v nizozemském Eindhovenu a belgickém Westerlo. Společnost DAF je členem skupiny Paccar Inc. a pyšní se výrobou jedněch z nejmodernějších nákladních vozů světa.

Můj tip: Náhradní díly na nákladní vozy


Dopravci lepší nákladní vozidlo na trhu nenaleznou

Nové modely řady EURO 6 XF patří do absolutní špičky mezi nákladními automobily. Vozy využívají velice výkonné 12,9litrové motory PACCAR MX-13, které jsou známé svojí spolehlivostí, životností a vysokým výkonem. Nově upravený motor PACCAR MX-13 Euro 6 je k dostání ve třech verzích o výkonu 300kW, 340kW nebo 375kW, při točivém momentu od 2000 do 2500 Nm. Motory disponují velice dlouhou životností odhadovanou na 1,6 milionů kilometrů a nízkou spotřebou paliva, která je na úrovni úsporných modelů Euro 5 ATe, jedná se tedy i o velice úsporné zařízení.

Nové nákladní vozy disponují zcela novým podvozkem a objemem palivových nádrží až 1 500 litrů zajišťujících maximální akční rádius vozidla. Upravená zadní náprava je uzpůsobena pro celkovou hmotnost vozidla až do 44 tun, DAF Euro 6XF je tedy maximálně efektivní.


Řidiči se v novém voze budou cítit jako doma

Prostor v kabině byl upraven pro co největší pohodlí řidičů při dlouhých cestách. Nově zvětšené prostory interiéru kabiny nyní nemají mezi nákladními vozy konkurenci. Rozměrnější jsou také spací lůžka, která zaručí řidiči pohodlný spánek. Bezpečnost při cestách byla zvýšena rozšířeným zorným polem, většími zpětnými zrcátky, stabilizačním systémem vozidla a snazšímu řízení umožněnému díky novému zavěšení kabiny řidiče a nápravy.

Popularitu tohoto modelu dokazuje i prestižní ocenění polského magazínu Polski Traker, který udělil DAF Euro 6XF titul „Truck of the year 2014“. Hlasování se přitom neúčastnili vyvolení redaktoři, ale přímo čtenáři časopisu, což leccos hovoří o popularitě nového modelu.



4 komentáře:

  1. Tady ty nové tahače od DAFu vypadají vážně skvěle. Také jsem jednoho vlastního DAFa měl, ale už je to dávno. Musím ale říct, že to byl opravdu spolehlivý náklaďák. Procestoval jsem s ním velkou část Evropy a vždy bez problému. Pak se ale bohužel něco stalo s převodovkou a oprava by se mi finančně nevyplatila. Nakonec se o jeho osud tedy postaral tento výkup nákladních vozidel.

    OdpovědětVymazat
  2. DAFy jsou super a vždycky jsem je měl radši. Možná i proto, že je řidiči trochu podceňují a opovrhují jimi. Přitom třeba na přeprava zásilky je to fakt super auto. Jasně, asi bych se ho bál nasadit na turnusovou dopravu po celé Evropě a Asii, ale střední Evropa nebo doprava mezi depy jednotlivých přepravních společností, tak na to je to fakt super. ;-)

    OdpovědětVymazat
  3. Můj manžel má ve firmě dvě nákladní auta značky DAF a je s nimi navýsost spokojený. Podniká v přepravní sféře již deset let a má ještě několik dodávek na menší zakázky. Já mu pomáhám v administrativě a účetnictví, takže pokud je něco potřeba jsem to já, kdo to jménem firmy vyřizuje. Nedávno jsem koupila zde couvací kamery na dvě dodávky pro větší bezpečnost.

    OdpovědětVymazat
  4. S manželem máme stavební a dopravní firmu a nákladní auto DAF nesmí v našem autoparku chybět. Manžel se stará o chod celé firmy a já jsem přes administrativu a přijímání zakázek. Nedávno jsem se rozhodla pořídit pro naši společnost dopravní výstražné deformovatelné majáky zde, které by chyběly na jedné stavbě, a to je z bezpečnostního hlediska nepřípustné.

    OdpovědětVymazat